Jak efektywnie przeprowadzić masową wysyłkę SMS?
Wysyłka SMS to kanał do skutecznej komunikacji z klientem. Wiadomości tekstowe cenione są za swoją prostotę oraz wysoki wskaźnik dostarczalności. Przed masowym wysyłaniem SMS-ów do swoich klientów warto sprawdzić, czy jesteśmy wystarczająco przygotowani, aby zakończyła się ona sukcesem. Jeśli dopiero zaczynasz przygodę z marketingiem SMS-owym zapoznaj się z naszym artykułem, w którym wyróżniliśmy cztery podstawowe warunki efektywnej wysyłki SMS.
Nasze wskazówki jak efektywnie przeprowadzić masową wysyłkę SMS do bazy swoich klientów:
- Własna baza
Obowiązujące prawo wymaga, aby klient udzielił zgody na otrzymywanie treści marketingowych. Po wyrażeniu chęci odbiorcy mogą spodziewać się otrzymywania wiadomości przez co częściej będą chcieli korzystać m.in. z oferowanych promocji czy rabatów. Własna baza odbiorców to czynnik zwiększający efektywność wysyłki, dlatego warto zadbać o jej stworzenie. Kiedy już ją posiadasz zadbaj o jej pogrupowanie. Najczęściej segmentowania dokonuje się na podstawie danych demograficznych m.in. płeć, wiek, miejsce zamieszkania. Pogrupowanie bazy pozwala osiągnąć większą skuteczność oraz dopasować treść do konkretnego odbiorcy docelowego.
Warto śledzić udostępniane badania oraz raporty na temat zachowań klientów sklepów internetowych. Z raportu „E-commerce w Polsce 2020” przeprowadzonego przez Gemius wynika, że już 73% internautów robi zakupy online. W porównaniu z niekupującymi w sieci, kupujący online to w większości osoby poniżej 50 roku życia, posiadające wyższe wykształcenie, zamieszkujące duże miasta oraz dobrze oceniające sytuację finansową swojego gospodarstwa domowego.
- Odpowiedni pora
Jest to kolejny kluczowy czynnik udanej wysyłki SMS. Planuj wysyłkę z wyprzedzeniem. Pomoże Ci w tym dany okres (sezon, pora roku), święta, wydarzenie specjalne np. Black Friday, Cyber Monday, dni wolne oraz niedziele handlowe). W przypadku dopasowania optymalnego czasu wysyłki dobrym pomysłem jest przeprowadzenie testu porównawczego.
Według przyjętych zasad nie powinno planować się wysyłki SMS przed godziną 8:00 oraz po godzinie 20:00 – wyjątkiem mogą być np. specjalnie planowane promocje. Zadbaj również o intensywność wysyłki. Nie planuj je zbyt często, ponieważ może to odstraszyć Twoich odbiorców oraz spowodować, że zaczną wypisywać się z bazy.
- Dostosowana treść
Formułując treść pomyśl jakiego zachowania oczekujesz od odbiorcy i jaki efekt chcesz uzyskać. Klient otrzymując wiadomość musi widzieć dla siebie konkretną korzyść. SMS to tylko 160 znaków, dlatego przyjmij zasadę less is more i postaraj się zawrzeć niezbędne informację, bez zbędnego rozpisywania się. Pamiętaj o odpowiedniej formie i języku w zależności od wybranego segmentu swojej bazy.
Tworząc treść zadbaj o bezpośredni zwrot wzywający odbiorcę do podjęcia konkretnego działania tzw. Call to action. Najczęściej używanymi zwrotami są: skorzystaj, wejdź, zobacz, kliknij, odwiedź, zaoszczędź, sprawdź. Zastosowanie Call to action może sprawdzić, że odbiorca po otrzymaniu wiadomości zachowa się w określony sposób.
Jeśli Twoja baza zawiera również imiona klientów warto zastosować personalizację wiadomości. SMS-y rozpoczynające się od imienia zmniejszają dystans oraz pozytywniej wpływają na ich odbiór.
- Skrócone linki
Przez ograniczoną ilość znaków stosuj zawsze skrócone linki do stron internetowych. Długie adresy URL mogę zniechęcić odbiorcę do zapoznania się z treścią wiadomości. Dodatkowo pozwalają one na mierzenie działań marketingowych oraz analizę wyników.
Więcej wpisów
-
Tydzień temu pisaliśmy o tym, jak ważna jest baza w SMS marketingu i w jaki sposób najlepiej ją tworzyć. Dziś odpowiadamy na kolejne pytanie: „która baza lepiej konwertuje – własna czy kupowana”. Przeczytaj poniższy artykuł, w którym porównujemy ze sobą te dwa sposoby na zbieranie kontaktów do klientów.
-
Walentynki już za rogiem, wszystkie sklepy szykują się na ten wyjątkowy dzień. Podobnie jest w przypadku dwóch popularnych salonów jubilerskich – Rubinowego Pierścionka oraz Złotej Sztabki. Ich właściciele mają jednak różne podejście do walentynek. Która strategia zagwarantuje bardziej skuteczną komunikację?
-
Szukasz sposobów na rozwój biznesu, ale nie wiesz co daje lepsze efekty: SMS marketing czy e-mail marketing? Nie tkwij dłużej w niepewności. Przygotowaliśmy dla Ciebie porównanie tych dwóch popularnych kanałów komunikacji. Przeczytaj poniższy artykuł i sam zdecyduj, który z nich lepiej pasuje do Twojej firmy.