Jak efektywnie przeprowadzić masową wysyłkę SMS?

Jak efektywnie przeprowadzić masową wysyłkę SMS?

Wysyłka SMS to kanał do skutecznej komunikacji z klientem. Wiadomości tekstowe cenione są za swoją prostotę oraz wysoki wskaźnik dostarczalności. Przed masowym wysyłaniem SMS-ów do swoich klientów warto sprawdzić, czy jesteśmy wystarczająco przygotowani, aby zakończyła się ona sukcesem. Jeśli dopiero zaczynasz przygodę z marketingiem SMS-owym zapoznaj się z naszym artykułem, w którym wyróżniliśmy cztery podstawowe warunki efektywnej wysyłki SMS.

Nasze wskazówki jak efektywnie przeprowadzić masową wysyłkę SMS do bazy swoich klientów:

  • Własna baza

Obowiązujące prawo wymaga, aby klient udzielił zgody na otrzymywanie treści marketingowych. Po wyrażeniu chęci odbiorcy mogą spodziewać się otrzymywania wiadomości przez co częściej będą chcieli korzystać m.in. z oferowanych promocji czy rabatów. Własna baza odbiorców to czynnik zwiększający efektywność wysyłki, dlatego warto zadbać o jej stworzenie. Kiedy już ją posiadasz zadbaj o jej pogrupowanie. Najczęściej segmentowania dokonuje się na podstawie danych demograficznych m.in. płeć, wiek, miejsce zamieszkania. Pogrupowanie bazy pozwala osiągnąć większą skuteczność oraz dopasować treść do konkretnego odbiorcy docelowego.

Warto śledzić udostępniane badania oraz raporty na temat zachowań klientów sklepów internetowych. Z raportu „E-commerce w Polsce 2020” przeprowadzonego przez Gemius wynika, że już 73% internautów robi zakupy online. W porównaniu z niekupującymi w sieci, kupujący online to w większości osoby poniżej 50 roku życia, posiadające wyższe wykształcenie, zamieszkujące duże miasta oraz dobrze oceniające sytuację finansową swojego gospodarstwa domowego.

  • Odpowiedni pora

Jest to kolejny kluczowy czynnik udanej wysyłki SMS. Planuj wysyłkę z wyprzedzeniem. Pomoże Ci w tym dany okres (sezon, pora roku), święta, wydarzenie specjalne np. Black Friday, Cyber Monday, dni wolne oraz niedziele handlowe). W przypadku dopasowania optymalnego czasu wysyłki dobrym pomysłem jest przeprowadzenie testu porównawczego.

Według przyjętych zasad nie powinno planować się wysyłki SMS przed godziną 8:00 oraz po godzinie 20:00 – wyjątkiem mogą być np. specjalnie planowane promocje. Zadbaj również o intensywność wysyłki. Nie planuj je zbyt często, ponieważ może to odstraszyć Twoich odbiorców oraz spowodować, że zaczną wypisywać się z bazy.

  • Dostosowana treść

Formułując treść pomyśl jakiego zachowania oczekujesz od odbiorcy i jaki efekt chcesz uzyskać. Klient otrzymując wiadomość musi widzieć dla siebie konkretną korzyść. SMS to tylko 160 znaków, dlatego przyjmij zasadę less is more i postaraj się zawrzeć niezbędne informację, bez zbędnego rozpisywania się. Pamiętaj o odpowiedniej formie i języku w zależności od wybranego segmentu swojej bazy.

Tworząc treść zadbaj o bezpośredni zwrot wzywający odbiorcę do podjęcia konkretnego działania tzw. Call to action. Najczęściej używanymi zwrotami są: skorzystaj, wejdź, zobacz, kliknij, odwiedź, zaoszczędź, sprawdź. Zastosowanie Call to action może sprawdzić, że odbiorca po otrzymaniu wiadomości zachowa się w określony sposób.

Jeśli Twoja baza zawiera również imiona klientów warto zastosować personalizację wiadomości. SMS-y rozpoczynające się od imienia zmniejszają dystans oraz pozytywniej wpływają na ich odbiór.

  • Skrócone linki

Przez ograniczoną ilość znaków stosuj zawsze skrócone linki do stron internetowych. Długie adresy URL mogę zniechęcić odbiorcę do zapoznania się z treścią wiadomości. Dodatkowo pozwalają one na mierzenie działań marketingowych oraz analizę wyników.

Chcesz dowiedzieć się więcej?

Skontaktuj się

Next Mobile Sp. z o. o.

ul. Rzymowskiego 31 02-697 Warszawa

Mateusz Starański

Head of Business Development +48 22 871 99 97

Masz pytania?

Formularz kontaktowy




    Nasza strona internetowa używa plików cookies (tzw. ciasteczka) w celach statystycznych, reklamowych oraz funkcjonalnych. Dzięki nim możemy indywidualnie dostosować stronę do Twoich potrzeb. Każdy może zaakceptować pliki cookies albo ma możliwość wyłączenia ich w przeglądarce, dzięki czemu nie będą zbierane żadne informacje. Akceptując ciasteczka - akceptujesz politykę prywatności. [polityka cookies]