Content marketing w komunikacji SMS-owej

Content marketing, czyli marketing treści określa strategiczne podejście marketingowe, które koncentruje się na tworzeniu i dystrybucji odpowiednich, wartościowych i spójnych treści w celu przyciągnięcia i utrzymania relacji z określoną grupą odbiorców – a ostatecznie do prowadzenia dochodowych działań wśród klientów. Planując wysyłkę SMS w ramach content marketingu skup się na treści oraz na oczekiwanych rezultatach Twojej wysyłki. 160 znaków oferowanych przez SMS to wystraczająca ilość, aby zareklamować swoją usługę lub aktualną promocję. Aby napisać chwytliwą wiadomość reklamową warto pamiętać o kilku elementach:
- Przede wszystkim pamiętaj o poinformowaniu odbiorcy od kogo otrzymuje wiadomość. W tym celu w polu nadawcy należy wpisać nazwę sklepu lub marki.
- Jeśli Twoja baza kontaktów zawiera imiona odbiorców, to warto ją wykorzystać. Personalizacja przywitania pozytywnie wpływa na odbiór całej wiadomości.
- Tworząc bazy odbiorców zbieraj informację dotyczące m.in. płci, danych demograficznych oraz zainteresowań. Targetując swoje wiadomości to konkretnych grup odbiorców będziesz mieć pewność, że zostaną one lepiej odebrane i spotka się z większym zainteresowaniem.
- Treść wiadomości powinna być krótka, prosta w odbiorze oraz zawierać konkretne informacje. Nie mamy możliwości dołączenia zdjęcia, ani innych elementów multimedialnych, więc to tekst musi przykuwać uwagę odbiorcy.
- W treści podaj konkretną korzyść, wartość, która zmotywuje odbiorcę w klikniecie w link. Podanie w treści wiadomości np. wysokości rabatu większa efektywność.
- Stosuj skrócone linki oraz zadbaj o badanie ich efektywności. Pozwoli Ci to na analizowanie statystyk oraz ułatwi późniejsze planowanie kampanii. Wiadomości SMS posiadające skrócone linki pozwalają w krótkim czasie dotrzeć do odbiorców oraz przekierowują ich bezpośrednio na witrynę internetową. Dodatkowo przy ich wykorzystaniu jesteśmy w stanie otrzymać informacje dotyczące urządzeń oraz oprogramowania z jakich korzystają nasi klienci. Dzięki temu jesteśmy w stanie poznać ich preferencje oraz analizować statystyki, co ułatwi późniejsze planowanie kampanii.
Więcej wpisów:
-
W ostatnich latach bardzo wiele firm przeniosło się do Internetu, głównie na popularne serwisy społecznościowe. To właśnie tam budują świadomość swojej marki wśród odbiorców i na bieżąco tworzą politykę sprzedaży oraz promocji. Nie jest to zadanie łatwe – jednym przynosi większe korzyści, innym mniejsze. Co robić, by Twoja firma znalazła się w tej pierwszej grupie?
-
Komunikaty marketingowe, życzenia okolicznościowe czy informacje o promocjach – wielu wydaje się, że wiadomość SMS służy tylko do luźnej konwersacji. To jednak błędne przekonanie. SMS jest tak uniwersalnym kanałem, że może nawet… uratować ludzkie życie. Wystarczy, że zostanie wykorzystany przez odpowiednie podmioty.
-
Tydzień temu pisaliśmy o tym, jak ważna jest baza w SMS marketingu i w jaki sposób najlepiej ją tworzyć. Dziś odpowiadamy na kolejne pytanie: „która baza lepiej konwertuje – własna czy kupowana”. Przeczytaj poniższy artykuł, w którym porównujemy ze sobą te dwa sposoby na zbieranie kontaktów do klientów.