Content marketing w komunikacji SMS-owej
Content marketing, czyli marketing treści określa strategiczne podejście marketingowe, które koncentruje się na tworzeniu i dystrybucji odpowiednich, wartościowych i spójnych treści w celu przyciągnięcia i utrzymania relacji z określoną grupą odbiorców – a ostatecznie do prowadzenia dochodowych działań wśród klientów. Planując wysyłkę SMS w ramach content marketingu skup się na treści oraz na oczekiwanych rezultatach Twojej wysyłki. 160 znaków oferowanych przez SMS to wystraczająca ilość, aby zareklamować swoją usługę lub aktualną promocję. Aby napisać chwytliwą wiadomość reklamową warto pamiętać o kilku elementach:
- Przede wszystkim pamiętaj o poinformowaniu odbiorcy od kogo otrzymuje wiadomość. W tym celu w polu nadawcy należy wpisać nazwę sklepu lub marki.
- Jeśli Twoja baza kontaktów zawiera imiona odbiorców, to warto ją wykorzystać. Personalizacja przywitania pozytywnie wpływa na odbiór całej wiadomości.
- Tworząc bazy odbiorców zbieraj informację dotyczące m.in. płci, danych demograficznych oraz zainteresowań. Targetując swoje wiadomości to konkretnych grup odbiorców będziesz mieć pewność, że zostaną one lepiej odebrane i spotka się z większym zainteresowaniem.
- Treść wiadomości powinna być krótka, prosta w odbiorze oraz zawierać konkretne informacje. Nie mamy możliwości dołączenia zdjęcia, ani innych elementów multimedialnych, więc to tekst musi przykuwać uwagę odbiorcy.
- W treści podaj konkretną korzyść, wartość, która zmotywuje odbiorcę w klikniecie w link. Podanie w treści wiadomości np. wysokości rabatu większa efektywność.
- Stosuj skrócone linki oraz zadbaj o badanie ich efektywności. Pozwoli Ci to na analizowanie statystyk oraz ułatwi późniejsze planowanie kampanii. Wiadomości SMS posiadające skrócone linki pozwalają w krótkim czasie dotrzeć do odbiorców oraz przekierowują ich bezpośrednio na witrynę internetową. Dodatkowo przy ich wykorzystaniu jesteśmy w stanie otrzymać informacje dotyczące urządzeń oraz oprogramowania z jakich korzystają nasi klienci. Dzięki temu jesteśmy w stanie poznać ich preferencje oraz analizować statystyki, co ułatwi późniejsze planowanie kampanii.
Więcej wpisów
-
Tydzień temu pisaliśmy o tym, jak ważna jest baza w SMS marketingu i w jaki sposób najlepiej ją tworzyć. Dziś odpowiadamy na kolejne pytanie: „która baza lepiej konwertuje – własna czy kupowana”. Przeczytaj poniższy artykuł, w którym porównujemy ze sobą te dwa sposoby na zbieranie kontaktów do klientów.
-
Walentynki już za rogiem, wszystkie sklepy szykują się na ten wyjątkowy dzień. Podobnie jest w przypadku dwóch popularnych salonów jubilerskich – Rubinowego Pierścionka oraz Złotej Sztabki. Ich właściciele mają jednak różne podejście do walentynek. Która strategia zagwarantuje bardziej skuteczną komunikację?
-
Szukasz sposobów na rozwój biznesu, ale nie wiesz co daje lepsze efekty: SMS marketing czy e-mail marketing? Nie tkwij dłużej w niepewności. Przygotowaliśmy dla Ciebie porównanie tych dwóch popularnych kanałów komunikacji. Przeczytaj poniższy artykuł i sam zdecyduj, który z nich lepiej pasuje do Twojej firmy.