Pobierz instrukcję obsługi Platformy NEXT SMS

1. Kto może być klientem Platformy NEXT SMS?

Usługobiorcą Platformy SMS może być podmiot, będący przedsiębiorcą, innymi słowy posiadający Numer NIP i Numer Regon, korzystający z Usług świadczonych przez Usługodawcę na podstawie zwartej Umowy.

2. Jakie są możliwe metody rozliczeń?

Możliwe są dwie metody rozliczeń. Pierwszą metodą jest Post-paid, która polega na podpisaniu umowy. Druga metoda to Pre-paid, czyli jednorazowe doładowanie konta przed planowaną wysyłką. W każdym momencie można przejść z konta Pre-paid na Post-paid. Taką chęć należy zgłosić do Biura Obsługi Klienta, wysyłając maila na adres: dok@nextmobile.pl.

3. Na czym polega metoda rozliczeń Post-paid?

W metodzie rozliczeń Post-paid opłaty za korzystanie z Usługi naliczane są zgodnie z bieżącym stanem wykorzystania Usługi przez Usługobiorcę w danym Okresie Rozliczeniowym, według stawek określonych w Cenniku.

4. Na czym polega metoda rozliczeń Pre-paid?

W metodzie rozliczeń Pre-paid zakup SMS-ów odbywa się poprzez dokonanie przedpłaty (doładowanie konta), za wskazaną przez Usługobiorcę w zamówieniu liczbę SMS-ów, możliwą do wysyłki w okresie 12 miesięcy od daty dokonania zapłaty, zgodnie z Cennikiem obowiązującym w dniu dokonania zapłaty.

5. Czy założenie konta na Platformie NEXT SMS jest płatne?

Założenie konta jest bezpłatne.

6. Na jaki okres zawierana jest umowa?

Umowa zawierana na czas nieokreślony (bezterminowo).

7. Jak zawierana jest umowa?

Umowa zawierana jest na odległość, bez jednoczesnej obecności stron, poprzez przekaz danych na żądanie Usługobiorcy.

Należy wypełnić Formularz rejestracyjny pre-paid dostępny na stronie Next – dokumenty. Następnie wypełniony formularz wysłać na adres: dok@nextmobile.pl.

8. Jaki jest okres wypowiedzenia umowy?

Umowa może być rozwiązana przez każdą ze stron w każdym czasie, z zachowaniem 30-dniowego okresu wypowiedzenia, ze skutkiem na koniec okresu rozliczeniowego następującego po okresie rozliczeniowym, w którym nastąpiło wypowiedzenie umowy.

9. Jak doładować konto na Platformie?

Po aktywowaniu konta należy zalogować się do Platformy i kliknąć w ikonkę portfela z plusem znajdującą się po lewie stronie pod menu. Waluta, w której dokonywany jest zakup to PLN. Następnie po wpisaniu i zatwierdzeniu kwoty doładowania zostaniemy przeniesieni do platformy PayU.

10. Czy możliwa jest międzynarodowa wysyłka SMS-ów?

W standardowym pakiecie możliwa jest tylko wysyłka wiadomości tekstowych na terenie Polski. Jeśli interesuję Cię wysyłka do innych krajów – skontaktuj się z nami.

11. W jaki sposób NEXT Mobile rozlicza wysyłkę SMS?

NEXT Mobile rozlicza Usługobiorcę za wszystkie poprawnie wysłane SMS-y, niezależnie od ich końcowego statusu. Za poprawnie wysłane SMS-y uważa się takie, które zostały przekazane do Operatora, gdzie Operator zwrócił odpowiedź o poprawnym odebraniu i rozpoczęciu realizowania wysyłki.

12. Jak należy wypełnić pole ID Nadawcy (Sender ID)?

Wypełniając pole ID Nadawcy należy wybrać nadawcę z dostępnej listy: Premium, Konkurs, Informacja, Info, SMS Info, System, Test, Nowość, Promocja, Okazja, Strona, Portal, Firma. Wpisanie innej nazwy w pole nadawcy niż podane na liście spowoduje błąd w wysyłce SMS.

13. Jak należy wypełnić pole Destination address, aby wysyłka przebiegła prawidłowo?

Aby Twoja wysyłka przebiegła prawidłowo (wiadomość dotarła do Twoich Odbiorców), należy wpisać przed numerami telefonów numer kierunkowy kraju (dla Polski +48).

14. Ile znaków można użyć w SMS?

W standardowo wysyłanym SMS można wprowadzić 160 znaków.

15. Jak zaimportować bazę z pliku?

Szczegółowy opis importowania do Platformy bazy z pliku znajduję się w Instrukcji, którą można pobrać powyżej.
Dodatkowo po zalogowaniu do Platformy NEXT SMS użytkownik może pobrać szablon w formacie .xlsx. Ułatwi on przygotowanie masowej wysyłki do bazy klientów.

Pobierz szablon do masowej wysyłki SMS

16. Jak dodać nowy kontakt do listy kontaktów?

Logując się do Portalu z panelu głównego wybieramy zakładkę „Kontakty”, a następnie klikamy „Dodaj nową kategorię”. Wpisujemy jej nazwę np. stali klienci, a później zatwierdzić przyciskiem „Zachowaj”.

W drugiej kolejności wybieramy czy przesyłamy listę kontaktów z pliku czy tworzymy pojedynczy kontakt.

W przypadku tworzenia pojedynczego kontaktu wpisujemy dane klienta, a następnie przypisujemy do stworzonych kategorii (jednej lub więcej).

Więcej wskazówek dotyczących tworzenia i grupowania kontaktów znajdziesz w naszej instrukcji.

17. Skąd można pobrać dokumenty (Regulamin, Cennik, Formularz rejestracji)?

Dokumenty można pobrać ze strony Next-dokumenty. Następnie klikając w przycisk „Pobierz” dokumenty zostaną pobrane na Twój komputer.

Chcesz dowiedzieć się więcej?

Skontaktuj się

Next Mobile Sp. z o. o.

ul. Rzymowskiego 31 02-697 Warszawa

Mateusz Starański

Head of Business Development +48 22 871 99 97

Masz pytania?

Formularz kontaktowy




    Nasza strona internetowa używa plików cookies (tzw. ciasteczka) w celach statystycznych, reklamowych oraz funkcjonalnych. Dzięki nim możemy indywidualnie dostosować stronę do Twoich potrzeb. Każdy może zaakceptować pliki cookies albo ma możliwość wyłączenia ich w przeglądarce, dzięki czemu nie będą zbierane żadne informacje. Akceptując ciasteczka - akceptujesz politykę prywatności. [polityka cookies]