Postaw na kampanię SMS-ową w biznesie!

Marketing SMS to bardzo skuteczny proces pozyskania i utrzymania klienta. Wiemy o tym dobrze, dlatego przygotowaliśmy dla Twojego biznesu intuicyjne rozwiązanie – Platformę NEXT SMS, która umożliwia wysyłkę kampanii SMS w formacie 1-way. Sprawdź sam, jak sprawnie i niedrogo możesz dotrzeć do dużej liczby klientów!
Rejestracja w trzech krokach
Wystarczy, że wejdziesz na stronę naszej platformy SMS i stworzysz swoje konto, klikając w przycisk Zarejestruj się. System automatycznie przeniesie Cię do formularza, w którym musisz wypełnić wszystkie pola. Dalej ustawiasz hasło i zaznaczasz wymagane zgody marketingowe.
Następnie my wysyłamy na Twój adres e-mail link aktywujący konto. Musisz w niego kliknąć, by dokończyć proces rejestracji. Pamiętaj – jeśli nie widzisz naszej wiadomości na swojej skrzynce, to koniecznie sprawdź folder SPAM.
Najważniejsza sprawa: wybór pakietu
Pierwszym krokiem po rejestracji na platformie powinien być wybór pakietu. W menu, znajdującym się po lewej stronie, znajdź opcję Saldo i kliknij w ikonę portfela. Wtedy będziesz mógł doładować konto dowolną kwotą. Po dokonaniu wpłaty i kliknięciu opcji Aktywuj kredytem możesz uruchomić wybrany przez siebie pakiet lub włączyć ofertę podstawową. Alternatywnie możesz od razu wejść w inną zakładkę menu (Zamówienie) i tam znaleźć interesujący Cię pakiet. Wtedy klikasz w znajdujący się pod nim w przycisk Uzupełnij stan konta i płacisz.
Oszacuj, ile SMS-ów planujesz wysłać i zakup odpowiedni pakiet. Im większy pakiet wybierzesz, tym cena jednostkowa za wiadomość będzie niższa. Jeśli ciężko Ci oszacować, ile SMS-ów wykorzystasz, to najlepiej wejdź w zakładkę Zamówienie i wybierz ofertę podstawową. Pamiętaj jednak, by wcześniej uzupełnić stan konta. To najważniejszy krok, bez którego wysyłka SMS-ów nie będzie możliwa.

Zapoznaj się z menu głównym
Jeśli dokonałeś już płatności i wyboru interesującej Cię taryfy, to czas na zapoznanie się z pozostałymi zakładkami menu głównego. Poza Zamówieniem mamy tu takie opcje, jak: Pulpit, Kampania, Statystyka, Kontakty, Czarna lista, Szablony, Stawki SMS,, Faktury, Połączenia API oraz Ustawienia konta. Przyjrzyjmy się więc po kolei każdej z nich.
Zakładka Pulpit ułatwia Ci nawigację po witrynie. Sekcja Kampania gromadzi informacje o wszystkich wysłanych kampaniach SMS i pozwala stworzyć kolejną. W części Statystyki możesz przejrzeć wyniki wysłanych SMS-ów. Wchodząc w Kontakty dodasz bazę swoich klientów – ręcznie lub przez zaimportowanie pliku. Czarna lista to z kolei wszystkie kontakty, do których nie chcesz już wysyłać SMS-ów marketingowych. Proste, prawda?
Dalsza nawigacja po menu
W Szablonach możesz tworzyć gotowe wzory wysyłanych wiadomości – co przyspieszy masową wysyłkę SMS-ów w przyszłości. Zakładka Stawki SMS daje Ci podgląd do szczegółowych cen SMS-ów w taryfie podstawowej (jeśli ją wybrałeś). Sekcja Faktury gromadzi wszystkie Twoje faktury w jednym miejscu. Zakładkę Zamówienie już znasz.
Czas jeszcze na dwie ostatnie sekcje w menu – Połączenia API oraz Ustawienia konta. Pierwsza z nich pozwala Ci integrować dane z zewnętrznymi aplikacjami. W drugiej możesz podejrzeć swoje dane – imię, nazwisko, adres czy język.
Wysyłka SMS, czyli crème de la crème
Na naszej platformie możesz wysyłać pojedyncze SMS-y przez bramkę. Wystarczy, że wypełnisz krótki formularz w sekcji Pulpit. W polu ID Nadawcy musisz podać jedną z opcji: Premium, Konkurs, Informacja, Info, SMS Info, System, Test, Nowość, Promocja, Okazja, Strona, Portal lub Firma. Pamiętaj – jeśli wpiszesz inną nazwę, to system nie wyśle SMS-a.
Następnie w polu Odbiorca podajesz numer odbiorcy, zaczynając od numeru kierunkowego 48. Potem uzupełniasz treść wiadomości SMS – maksymalnie do 160-ciu znaków. A na koniec wpisujesz etykietę – czyli np. nazwę Twojej kampanii. I już, Twój SMS marketing działa!
Stwórz swoją pierwszą kampanię SMS
Jeśli potrzebujesz wysłać więcej SMS-ów za jednym razem, to musisz przejść do sekcji Pulpit. W tym miejscu masz do wyboru dwie opcje – wybranie już istniejącej kampanii SMS lub przesłanie nowej kampanii z pliku. Do stworzenia nowej kampanii wykorzystaj gotowy szablon Excela, który przygotowaliśmy dla Ciebie – klikając w przycisk Pobierz szablon.
To gotowy format, który pozwoli Ci sprawnie dodać wiele adresów mailowych do jednej kampanii SMS. W polu Sender ID wpisujesz nadpis, którą zobaczy odbiorca Twojego SMS-a. W tym celu korzystasz z tych samych opcji, które były dostępne przy wysyłce pojedynczych SMS-ów: Premium, Konkurs, Informacja, Info, SMS Info, System, Test, Nowość, Promocja, Okazja, Strona, Portal lub Firma.
Kampania SMS nigdy nie była tak prosta
Następnie w polu Destination address wpisujesz numer telefonu odbiorcy (rozpoczynając od 48) a w kolumnie Message text dodajesz treść wiadomości (pozostałych kolumn nie uzupełniasz). Każdego kolejnego klienta dodajesz w osobnym wierszu. Teraz wystarczy tylko wgrać uzupełniony szablon Excel i prawidłowo przypisać nagłówki. Każdej kolumnie nadajesz właściwy nagłówek: ID Nadawcy, Numer docelowy oraz Wiadomość. Na koniec możesz obliczyć orientacyjny koszt stworzonej kampanii SMS, klikając w przycisk Oblicz szczegóły.
Jeśli chcesz automatycznie stworzyć nową kampanię, to skorzystaj z gotowych szablonów i list kontaktów. Wystarczy, że w menu wybierzesz Kampanie, a następnie klikniesz w Utwórz kampanię. Uzupełniasz pole ID Nadawcy i przechodzisz do wiadomości. Możesz stworzyć nową lub wybrać spośród przygotowanych wcześniej szablonów. Przypisujesz odbiorców wiadomości do określonej kategorii, podajesz opis kampanii i etykietę wiadomości. Kampanię możesz wysłać od razu lub ustawić termin rozpoczęcia.
Marketing SMS wpływa na sukces Twojego biznesu
Jak widzisz, Platforma NEXT SMS jest bardzo prosta w obsłudze. Wystarczy kilka minut, by automatycznie stworzona kampania SMS dotarła do dużej liczby Twoich klientów. Masowa wysyłka SMS-ów wspiera marketing mobilny Twojej firmy i daje Ci przewagę na rynku – dzięki niej jesteś w ciągłym kontakcie ze swoim klientem. Jeśli chcesz sprawdzić, ile to wszystko kosztuje, to zajrzyj do naszego cennika.
Więcej wpisów:
-
W ostatnich latach bardzo wiele firm przeniosło się do Internetu, głównie na popularne serwisy społecznościowe. To właśnie tam budują świadomość swojej marki wśród odbiorców i na bieżąco tworzą politykę sprzedaży oraz promocji. Nie jest to zadanie łatwe – jednym przynosi większe korzyści, innym mniejsze. Co robić, by Twoja firma znalazła się w tej pierwszej grupie?
-
Komunikaty marketingowe, życzenia okolicznościowe czy informacje o promocjach – wielu wydaje się, że wiadomość SMS służy tylko do luźnej konwersacji. To jednak błędne przekonanie. SMS jest tak uniwersalnym kanałem, że może nawet… uratować ludzkie życie. Wystarczy, że zostanie wykorzystany przez odpowiednie podmioty.
-
Tydzień temu pisaliśmy o tym, jak ważna jest baza w SMS marketingu i w jaki sposób najlepiej ją tworzyć. Dziś odpowiadamy na kolejne pytanie: „która baza lepiej konwertuje – własna czy kupowana”. Przeczytaj poniższy artykuł, w którym porównujemy ze sobą te dwa sposoby na zbieranie kontaktów do klientów.