Postaw na kampanię SMS-ową w biznesie!
Marketing SMS to bardzo skuteczny proces pozyskania i utrzymania klienta. Wiemy o tym dobrze, dlatego przygotowaliśmy dla Twojego biznesu intuicyjne rozwiązanie – Platformę NEXT SMS, która umożliwia wysyłkę kampanii SMS w formacie 1-way. Sprawdź sam, jak sprawnie i niedrogo możesz dotrzeć do dużej liczby klientów!
Rejestracja w trzech krokach
Wystarczy, że wejdziesz na stronę naszej platformy SMS i stworzysz swoje konto, klikając w przycisk Zarejestruj się. System automatycznie przeniesie Cię do formularza, w którym musisz wypełnić wszystkie pola. Dalej ustawiasz hasło i zaznaczasz wymagane zgody marketingowe.
Następnie my wysyłamy na Twój adres e-mail link aktywujący konto. Musisz w niego kliknąć, by dokończyć proces rejestracji. Pamiętaj – jeśli nie widzisz naszej wiadomości na swojej skrzynce, to koniecznie sprawdź folder SPAM.
Najważniejsza sprawa: wybór pakietu
Pierwszym krokiem po rejestracji na platformie powinien być wybór pakietu. W menu, znajdującym się po lewej stronie, znajdź opcję Saldo i kliknij w ikonę portfela. Wtedy będziesz mógł doładować konto dowolną kwotą. Po dokonaniu wpłaty i kliknięciu opcji Aktywuj kredytem możesz uruchomić wybrany przez siebie pakiet lub włączyć ofertę podstawową. Alternatywnie możesz od razu wejść w inną zakładkę menu (Zamówienie) i tam znaleźć interesujący Cię pakiet. Wtedy klikasz w znajdujący się pod nim w przycisk Uzupełnij stan konta i płacisz.
Oszacuj, ile SMS-ów planujesz wysłać i zakup odpowiedni pakiet. Im większy pakiet wybierzesz, tym cena jednostkowa za wiadomość będzie niższa. Jeśli ciężko Ci oszacować, ile SMS-ów wykorzystasz, to najlepiej wejdź w zakładkę Zamówienie i wybierz ofertę podstawową. Pamiętaj jednak, by wcześniej uzupełnić stan konta. To najważniejszy krok, bez którego wysyłka SMS-ów nie będzie możliwa.
Zapoznaj się z menu głównym
Jeśli dokonałeś już płatności i wyboru interesującej Cię taryfy, to czas na zapoznanie się z pozostałymi zakładkami menu głównego. Poza Zamówieniem mamy tu takie opcje, jak: Pulpit, Kampania, Statystyka, Kontakty, Czarna lista, Szablony, Stawki SMS,, Faktury, Połączenia API oraz Ustawienia konta. Przyjrzyjmy się więc po kolei każdej z nich.
Zakładka Pulpit ułatwia Ci nawigację po witrynie. Sekcja Kampania gromadzi informacje o wszystkich wysłanych kampaniach SMS i pozwala stworzyć kolejną. W części Statystyki możesz przejrzeć wyniki wysłanych SMS-ów. Wchodząc w Kontakty dodasz bazę swoich klientów – ręcznie lub przez zaimportowanie pliku. Czarna lista to z kolei wszystkie kontakty, do których nie chcesz już wysyłać SMS-ów marketingowych. Proste, prawda?
Dalsza nawigacja po menu
W Szablonach możesz tworzyć gotowe wzory wysyłanych wiadomości – co przyspieszy masową wysyłkę SMS-ów w przyszłości. Zakładka Stawki SMS daje Ci podgląd do szczegółowych cen SMS-ów w taryfie podstawowej (jeśli ją wybrałeś). Sekcja Faktury gromadzi wszystkie Twoje faktury w jednym miejscu. Zakładkę Zamówienie już znasz.
Czas jeszcze na dwie ostatnie sekcje w menu – Połączenia API oraz Ustawienia konta. Pierwsza z nich pozwala Ci integrować dane z zewnętrznymi aplikacjami. W drugiej możesz podejrzeć swoje dane – imię, nazwisko, adres czy język.
Wysyłka SMS, czyli crème de la crème
Na naszej platformie możesz wysyłać pojedyncze SMS-y przez bramkę. Wystarczy, że wypełnisz krótki formularz w sekcji Pulpit. W polu ID Nadawcy musisz podać jedną z opcji: Premium, Konkurs, Informacja, Info, SMS Info, System, Test, Nowość, Promocja, Okazja, Strona, Portal lub Firma. Pamiętaj – jeśli wpiszesz inną nazwę, to system nie wyśle SMS-a.
Następnie w polu Odbiorca podajesz numer odbiorcy, zaczynając od numeru kierunkowego 48. Potem uzupełniasz treść wiadomości SMS – maksymalnie do 160-ciu znaków. A na koniec wpisujesz etykietę – czyli np. nazwę Twojej kampanii. I już, Twój SMS marketing działa!
Stwórz swoją pierwszą kampanię SMS
Jeśli potrzebujesz wysłać więcej SMS-ów za jednym razem, to musisz przejść do sekcji Pulpit. W tym miejscu masz do wyboru dwie opcje – wybranie już istniejącej kampanii SMS lub przesłanie nowej kampanii z pliku. Do stworzenia nowej kampanii wykorzystaj gotowy szablon Excela, który przygotowaliśmy dla Ciebie – klikając w przycisk Pobierz szablon.
To gotowy format, który pozwoli Ci sprawnie dodać wiele adresów mailowych do jednej kampanii SMS. W polu Sender ID wpisujesz nadpis, którą zobaczy odbiorca Twojego SMS-a. W tym celu korzystasz z tych samych opcji, które były dostępne przy wysyłce pojedynczych SMS-ów: Premium, Konkurs, Informacja, Info, SMS Info, System, Test, Nowość, Promocja, Okazja, Strona, Portal lub Firma.
Kampania SMS nigdy nie była tak prosta
Następnie w polu Destination address wpisujesz numer telefonu odbiorcy (rozpoczynając od 48) a w kolumnie Message text dodajesz treść wiadomości (pozostałych kolumn nie uzupełniasz). Każdego kolejnego klienta dodajesz w osobnym wierszu. Teraz wystarczy tylko wgrać uzupełniony szablon Excel i prawidłowo przypisać nagłówki. Każdej kolumnie nadajesz właściwy nagłówek: ID Nadawcy, Numer docelowy oraz Wiadomość. Na koniec możesz obliczyć orientacyjny koszt stworzonej kampanii SMS, klikając w przycisk Oblicz szczegóły.
Jeśli chcesz automatycznie stworzyć nową kampanię, to skorzystaj z gotowych szablonów i list kontaktów. Wystarczy, że w menu wybierzesz Kampanie, a następnie klikniesz w Utwórz kampanię. Uzupełniasz pole ID Nadawcy i przechodzisz do wiadomości. Możesz stworzyć nową lub wybrać spośród przygotowanych wcześniej szablonów. Przypisujesz odbiorców wiadomości do określonej kategorii, podajesz opis kampanii i etykietę wiadomości. Kampanię możesz wysłać od razu lub ustawić termin rozpoczęcia.
Marketing SMS wpływa na sukces Twojego biznesu
Jak widzisz, Platforma NEXT SMS jest bardzo prosta w obsłudze. Wystarczy kilka minut, by automatycznie stworzona kampania SMS dotarła do dużej liczby Twoich klientów. Masowa wysyłka SMS-ów wspiera marketing mobilny Twojej firmy i daje Ci przewagę na rynku – dzięki niej jesteś w ciągłym kontakcie ze swoim klientem. Jeśli chcesz sprawdzić, ile to wszystko kosztuje, to zajrzyj do naszego cennika.
Więcej wpisów
-
Tydzień temu pisaliśmy o tym, jak ważna jest baza w SMS marketingu i w jaki sposób najlepiej ją tworzyć. Dziś odpowiadamy na kolejne pytanie: „która baza lepiej konwertuje – własna czy kupowana”. Przeczytaj poniższy artykuł, w którym porównujemy ze sobą te dwa sposoby na zbieranie kontaktów do klientów.
-
Walentynki już za rogiem, wszystkie sklepy szykują się na ten wyjątkowy dzień. Podobnie jest w przypadku dwóch popularnych salonów jubilerskich – Rubinowego Pierścionka oraz Złotej Sztabki. Ich właściciele mają jednak różne podejście do walentynek. Która strategia zagwarantuje bardziej skuteczną komunikację?
-
Szukasz sposobów na rozwój biznesu, ale nie wiesz co daje lepsze efekty: SMS marketing czy e-mail marketing? Nie tkwij dłużej w niepewności. Przygotowaliśmy dla Ciebie porównanie tych dwóch popularnych kanałów komunikacji. Przeczytaj poniższy artykuł i sam zdecyduj, który z nich lepiej pasuje do Twojej firmy.