Dlaczego SMS-y są ważnym kanałem komunikacji?
Rola SMS-ów w codziennej komunikacji
Wiadomości SMS odgrywają kluczową rolę w codziennej komunikacji. Skuteczne dotarcie do obecnego lub potencjalnego klienta to absolutny priorytet w działalności każdej firmy. Wiadomości SMS wysyłane są do obiorców, aby przekazać im kluczowe informacje w krótkim czasie. Masowa wysyłka wiadomości mobilnych znalazła zastosowanie w wielu branżach. Do głównych jej zalet należą jej prosta forma wiadomości oraz błyskawiczny czas dostarczenia.
Według ostatnich badań wskaźnik otwartych krótkich wiadomości tekstowych jest bliski 94%. Średni CTR (współczynnik klikalności) dla SMSów wynosi blisko 19%, czyli o 4% więcej niż dla reklam wysyłanych drogą mailową. Wartość współczynnika CTR dla SMSów może świadczyć o tym, że użytkownicy telefonów są bardziej zainteresowani otrzymywaniem tego rodzaju wiadomości oraz czytają je dużo szybciej niż inne formy. Wysokie współczynniki sprawiają, że marketing mobilny jest najlepszą strategią reklamową na rynku i najlepszym kanałem komunikacji z klientami.
Korzystając z SMS-ów, możesz uzyskać wiele korzyści m.in.:
- Doskonały wskaźnik dostawy (około 98%) – maila mogą zostać niezauważone wśród dużej ilości wiadomości lub trafić do spamu
- Szybki współczynnik otwarcia – według CTIA średni czas reakcji na otrzymaną wiadomość SMS-ową to 90 sekund
- Bezpośredni i bezpieczny kanał komunikacji
- Odbiór offline – odbiorca nie potrzebuje połączenia z Internetem, aby odczytać otrzymaną wiadomość
- Personalizacja – umożliwia nawiązywanie bardziej osobistej relacji z klientem
- Zasięg – według danych Google z SMS-ów korzysta 5 mld ludzi. Dla porównają z e-maili korzysta 3,7 mld ludzi na świecie, zaś z komunikatorów 1,5 mld
Wydawać się może, że wysyłka krótkich wiadomości tekstowych jest znacznie kosztowniejsza niż mailowa, jednak przynosi ona dużo efektywniejsze wyniki oraz gwarantuje szybki czas reakcji. Masowa wysyłka SMS to najszybszy i najbardziej niezawodny sposób komunikacji o ogromnym potencjale.
Więcej wpisów
-
Tydzień temu pisaliśmy o tym, jak ważna jest baza w SMS marketingu i w jaki sposób najlepiej ją tworzyć. Dziś odpowiadamy na kolejne pytanie: „która baza lepiej konwertuje – własna czy kupowana”. Przeczytaj poniższy artykuł, w którym porównujemy ze sobą te dwa sposoby na zbieranie kontaktów do klientów.
-
Walentynki już za rogiem, wszystkie sklepy szykują się na ten wyjątkowy dzień. Podobnie jest w przypadku dwóch popularnych salonów jubilerskich – Rubinowego Pierścionka oraz Złotej Sztabki. Ich właściciele mają jednak różne podejście do walentynek. Która strategia zagwarantuje bardziej skuteczną komunikację?
-
Szukasz sposobów na rozwój biznesu, ale nie wiesz co daje lepsze efekty: SMS marketing czy e-mail marketing? Nie tkwij dłużej w niepewności. Przygotowaliśmy dla Ciebie porównanie tych dwóch popularnych kanałów komunikacji. Przeczytaj poniższy artykuł i sam zdecyduj, który z nich lepiej pasuje do Twojej firmy.